חוזר מנכ"ל משרד הבריאות בנושא הנגשה תרבותית ולשונית במערכת הבריאות (פברואר, 2001), מחייב את מוסדות הבריאות למנות ממונה כשירות תרבותית למוסד. בהכשרה הייחודית של המרכז הבין תרבותי לירושלים יקבלו הממונים את סל הכלים המלא למילוי תפקיד הממונה, החל מגיוס ההנהלה, דרך עבודת הממונה, הכשרות הצוותים, כלים להנגשה ארגונית, התמודדות עם דילמות ועוד.

בין הנושאים הנוספים:

  • מפגש הבין תרבותי בין מטפל למטופל
  • תקשורת בין תרבותית
  • העמקת הדיאלוג הטיפולי במפגש הבין-תרבותי
  • מתורגמנות תרבותי והנגשה לשונית בטיפול הרפואי 
  • התמודדות עם מתחים פוליטיים וחברתיים
  • התאמת הסביבה הארגונית לאוכלוסיות מגוונות
  • המדריך להטמעת כשירות תרבותית בארגוני בריאות

המרכז הכשיר את ממוני הכשירות במוסדות הבריאות המובילים בארץ בהם: קופות חולים כללית ומכבי, ובתי החולים: המרכז הרפואי לגליל, רמב"ם, איכילוב, בלינסון, שערי צדק, אסף הרופא, אלי"ן, הדסה הר הצופים, במרכז הירושמי לבריאות הנפש ועוד….

ניתן לקיים קורס מותאם לנאמני כשירות תרבותית בארגון הבריאות

משך הקורס – 5 ימים מלאים

לפניות ולפרטים: cchealth@jicc.org.il 02-6728040